“De personer vi fått in via A-hub har varit viktiga nycklar för bolagets framväxt”

“De personer vi fått in via A-hub har varit viktiga nycklar för bolagets framväxt”

 A Society är ett konsultbolag med höga mål som tagit ny mark världen över. Som ett led i arbetet mot att fortsätta sin framgångsresa har Karin Havsjö, CFO och Service Manager, valt A-hub som rekryteringspartner för ekonomifunktionen. Här berättar hon om det nära samarbetet och sina tankar kring den digitaliserade framtiden.

 Med lång erfarenhet inom konsultbranschen har Karin Havsjö byggt upp A Societys ekonomiavdelning från grunden med allt vad det innebär i form av stödjande system, processer och arbetsrutiner. Idag har koncernen etablerat sig i sju länder världen över.

 – När du varit med ända från början blir företaget lite som ditt barn, du bryr dig verkligen helhjärtat. Jag själv har utvecklats i takt med bolagets tillväxtresa och det är otroligt spännande att få vara med och möta skillnader på krav i olika länder, förklarar Karin. 

 Teamet bakom ekonomifunktionen består av kommunikativa och sociala ekonomer som är högst involverade i att förbättra A Societys dagliga verksamhet för att upprätthålla en hög standard. Flera av dessa talanger har A-hub fått glädjen att hitta.

 Genom teamwork uppstår de bästa lösningarna

 A-hubs lokala närvaro i Malmö möjliggör ett mycket nära samarbete med A-Society, beskriver Karin. Hon hör av sig för att få hjälp med rekryteringsprocesser från A till Ö så fort hon ser ett behov av kompetens, både akut och långsiktigt.

 – A-hub har god marknadskännedom och besitter en ovärderlig kunskap vilket gör att de kan bidra på sitt håll med insikter som jag aldrig reflekterat över. Alla uppdrag de tagit sig an har de sett till att lösa på något sätt, även när jag själv inte varit hundra procent säker på vad vi letat efter. 

 För närvarande har Karin ett stort fokus på att digitalisering och det är tydligt att hon delar samma syn som A-hub när det kommer till att låta relationerna stå i centrum.

 – Det finns en balansgång i att digitalisera moment som idag utförs manuellt utan att förlora den personliga touchen som utgör vårt hjärta och själ. Just nu tar vi ett omtag om alla våra system och processer där värdet för våra kunder och konsulter står i fokus. 

 På samma premisser vill Karin själv bli behandlad som kund i framtiden:

 – Jag vill kunna ringa till min rekryteringspartner precis när jag vill då jag anser att den personliga kontakten är avgörande för att lyckas med matchningen. Att känna hur någon bryr sig på riktigt kommer vara jätteviktigt framgent.

 Rekrytering är värt att satsa på

 De närmaste åren väntar en fortsatt expansion för A Society med etableringar på nya platser. Karin ser ljust på att låta A-hub vara en del av resan.

 – Jag är mer än nöjd och skulle inte vilja förändra något med vårt samarbete. De personer vi fått in via A-hub har varit viktiga nycklar för bolagets framväxt och har bidragit till att vi kommit så långt som vi gjort med vår verksamhet, förklarar hon och avslutar:

– Jag rekommenderar A-hub till chefer som precis som jag brinner för sin arbetsplats och behöver duktiga människor. De som förstår att rekrytering är värt att satsa på men inte har tillräckligt med tid eller kunskap internt.