Isabella Kvist kliver in som Brand & Communications Manager på A-hub Group

Isabella Kvist kliver in som Brand & Communications Manager på A-hub Group

Välkommen Isabella Kvist, vårt senaste tillskott till A-hub Group som Brand & Communications Manager. Ta del av hennes tankar om bolaget och vägen till den nya rollen. 

Isabella är född och uppvuxen i Helsingborg, men har sedan 5 år tillbaka varit bosatt i Stockholm. Efter att ha utforskat olika jobb och branscher bestämde sig Isabella för att söka sig till Hyper Island, en skola med en unik inriktning som förbereder studenter för arbetslivet genom praktiska projekt och föreläsare från branschen. Här studerade hon programmet "Digital Creative" i två år, en bred inriktning som bland annat omfattar design, projektledning och affärsutveckling inom kommunikation i digitala kanaler. 

 

Starten hos A-hub som Social Media Manager 

Isabella har varit en del av A-hub Group sedan juni 2022, då hon tack vare Hyper Island kom i kontakt med företaget genom en jobbannons om en deltidsroll som Social Media manager. Det var ett spännande tillfälle för henne att utmana sig själv och skaffa arbetslivserfarenhet medan hon fortfarande studerade, även om rekryterings- och bemanningsbranschen inte var något hon tidigare övervägt som en långsiktig karriärväg. 

"Jag kände att det var ett passande deltidsjobb vid sidan av mina studier och en möjlighet att få mer arbetslivserfarenhet inom det kreativa yrket. Men om jag ska vara helt ärlig så var inte rekryterings-och bemanningsbranschen något jag såg mig själv arbeta inom på längre sikt.", berättar Isabella 

 

Nya perspektiv  

Till en början arbetade Isabella nästan uteslutande på distans i samband med sina studier, och det var först efter att hon tog examen från Hyper Island i juni 2023 och började arbeta på kontoret mer regelbundet som hon verkligen kunde ta del av A-hub's företagskultur på riktigt. 

"Jag har trivts med min roll redan från start, men när jag började komma in och jobba mer på kontoret efter sommaren tog det en ordentlig vändning. I takt med att A-hub Group växte med fler kollegor och att vi även delar kontorslokaler med A-hub Stockholm så fick jag verkligen upp ögonen mer för tanken att jobba inhouse istället för på en kreativ byrå. Jag tycker att A-hub har så starka och påtagliga värderingar, vilket har inspirerat mig till att vilja stanna. Dessutom upplever jag en prestigelös kultur där allas tankar och idéer värdesätts lika högt, vilket jag uppskattar enormt mycket.", säger Isabella.  

 

Markus Wibäck, VD och Grundare för A-hub group, delar med sig av sina tankar om Isabellas resa: 

"Isabella har sedan start hos oss verkligen lyft vårt varumärke till helt nya nivåer. Vi är ett av de varumärken i branschen som har högst organisk spridning på exempelvis LinkedIn vilket i sig är en makalös prestation för en marknadsavdelning som består av en person som arbetar deltid. När Isabella sedan själv uttryckte intresse av att vara kvar på heltid så var det en “no brainer” för mig att hitta en lösning på. Vi står inför en spännande tillväxtresa kommande år, och där blir Isabella en otroligt viktig pusselbit i det vi vill skapa!”

 

En ny start och synen på A-hub's unika koncept 

Isabella inledde sin nya roll som Brand & Communications Manager på heltid den 1 november 2023. Hennes arbete kommer att fokusera på att utveckla och stärka A-hub's varumärkes-och kommunikationsplattform, samt hur vi kan dra nytta av detta i hela organisationen över alla kanaler, både internt och externt.  

"Jag ser verkligen fram emot framtiden tillsammans med A-hub. Vi befinner oss i en spännande fas, och även om A-hub redan har etablerat sig som en stark aktör på marknaden ser jag stor potential och möjlighet att stärka vårt varumärke ytterligare.” 

Avslutningsvis delar Isabella med sig av sina tankar kring A-hub's franchisekoncept och möjligheterna som tillkommer med en så flexibel struktur:

“Det är extra spännande med tanke på vårt franchisekoncept och våra lokala hubbar runt om i landet. Jag tycker att det ska bli sjukt spännande att se hur vi kan arbeta mot gemensamma varumärkesmål samtidigt som hubbarna bibehåller sin unika lokala prägel. Jag ser en enorm fördel i att konceptet möjliggör en så flexibel struktur som öppnar upp möjligheter för snabba beslutsvägar, samt att alla hubbar kan arbeta utifrån våra grundvärderingar på sitt eget sätt.”.


Vi ser fram emot att ha Isabella ombord på heltid i sin nya roll. Varmt välkommen!